Nepodceňujte význam obyčejné vody

význam obyčejné vody

Nepodceňujte význam obyčejné vody

Také se cítíte někdy totálně vyčerpáni a neuvěřitelně unaveni? Máte pocit, že potřebujete okamžitou vzpruhu, relaxaci, klid jen a jen pro sebe? Jistě byste našli mnoho tipů, jak a kde takových pocitů uvolnění dosáhnout, ne vždy však máme příležitost a možnost je realizovat.
Často tedy rezignujeme a snažíme se den prostě nějak „překlepat“. Samozřejmě tím nejenže nezlepšíme svůj pocit únavy a opotřebovanosti, ale naopak si zajistíme stoupající špatnou náladu i větší pocit vyčerpání.

Přitom alespoň základní první pomoc je po ruce téměř vždy. A světe div se – je jí obyčejná čistá voda.
Ta je základní součástí našeho organismu a její průběžné popíjení po celý den snižuje možnost, že nás začne bolet hlava, přidá se pocit vyschlých rtů a přesušené pokožky. Nic z toho člověku samozřejmě na náladě nepřidá.

Překvapivě pak může obyčejná voda bez jakýchkoliv přísad pomoci i zlepšení stavu naší mysli. Již pouhá krátká sprcha výborně osvěží a nastartuje celý organismus. V případě, že nás trápí kardiovaskulární onemocnění, budeme si muset dávat pozor na prudké změny teplot, těm ostatním však lékaři střídání proudu teplé a studené vody jedině doporučují. Máte-li více času, přinese vám úlevu staré dobré naložení se do vany. Ale pozor – odborníci doporučují dopřávat si takovou kratochvíli jen 2-3x do týdne. Důvodem je potencionální vysušování pokožky, přičemž ti, kteří již problémy se suchou kůží mají, by neměli pobývat v koupeli déle než dvacet minut.

Teplota vody

Neméně důležitá je také teplota vody, která by neměla být ani příliš ledová, ani příliš horká. V ledové vodě si ve vaně pohoví asi málokdo, naopak přehnaná teplota lázně je častým problémem. Ač vy si možná takové poleženíčko užíváte, váš krevní oběh se cítí právě naopak. Lépe je vodu po částečném vychladnutí koupele postupně připustit a tím ohřát, než zvolit velmi teplou vodu a nechávat ji vychládat.

Odborníci radí nepřekračovat teplotu lázně 38°C tak, aby koupel byla nejen příjemná, ale i zdravá. I zde totiž platí pravidlo, že méně je někdy více.
Také se cítíte někdy totálně vyčerpáni a neuvěřitelně unaveni? Máte pocit, že potřebujete okamžitou vzpruhu, relaxaci, klid jen a jen pro sebe? Jistě byste našli mnoho tipů, jak a kde takových pocitů uvolnění dosáhnout, ne vždy však máme příležitost a možnost je realizovat.

Často tedy rezignujeme a snažíme se den prostě nějak „překlepat“. Samozřejmě tím nejenže nezlepšíme svůj pocit únavy a opotřebovanosti, ale naopak si zajistíme stoupající špatnou náladu i větší pocit vyčerpání. Přitom alespoň základní první pomoc je po ruce téměř vždy. A světe div se – je jí obyčejná čistá voda.

Ta je základní součástí našeho organismu a její průběžné popíjení po celý den snižuje možnost, že nás začne bolet hlava, přidá se pocit vyschlých rtů a přesušené pokožky. Nic z toho člověku samozřejmě na náladě nepřidá. Překvapivě pak může obyčejná voda bez jakýchkoliv přísad pomoci i zlepšení stavu naší mysli. Již pouhá krátká sprcha výborně osvěží a nastartuje celý organismus.

Kardiovaskulární onemocnění a voda

V případě, že nás trápí kardiovaskulární onemocnění, budeme si muset dávat pozor na prudké změny teplot, těm ostatním však lékaři střídání proudu teplé a studené vody jedině doporučují. Máte-li více času, přinese vám úlevu staré dobré naložení se do vany. Ale pozor – odborníci doporučují dopřávat si takovou kratochvíli jen 2-3x do týdne. Důvodem je potencionální vysušování pokožky, přičemž ti, kteří již problémy se suchou kůží mají, by neměli pobývat v koupeli déle než dvacet minut.

Neméně důležitá je také teplota vody, která by neměla být ani příliš ledová, ani příliš horká. V ledové vodě si ve vaně pohoví asi málokdo, naopak přehnaná teplota lázně je častým problémem. Ač vy si možná takové poleženíčko užíváte, váš krevní oběh se cítí právě naopak.

Lépe je vodu po částečném vychladnutí koupele postupně připustit a tím ohřát, než zvolit velmi teplou vodu a nechávat ji vychládat. Odborníci radí nepřekračovat teplotu lázně 38°C tak, aby koupel byla nejen příjemná, ale i zdravá. I zde totiž platí pravidlo, že méně je někdy více.

Tags: hygiena, voda

Mohlo by vás zajímat

Předchozí článek Další článek

Napsat komentář

Vaše emailová adresa nebude zveřejněna. Vyžadované informace jsou označeny *

0